Català / Español / English  ·  TEL. 972 602 344 · EMAIL info@inspalamos.cat
Català / Español / English  · 

Notícies

Visita de 1r d'ESO al poblat neolític de la Draga

20-12-2023

El passat 18 de desembre l'alumnat de 1r d'ESO va visitar el poblat Neolític de la Draga, a Banyoles.
 
Es van realitzar dos tallers:
- Fem de Neolítics.
- Eines i foc del Neolític.
 
Les i els alumnes van poder fer un petit tastet de com vivien en el Neolític i les eines que eren capaços d'idear i fer servir. 

[Fotos]


Xarxes socials:


Sortida de 1r d'ESO als Aiguamolls de l'Empordà

15-12-2023

Aquesta setmana, l'alumnat de 1r d'ESO ha visitat el parc natural dels Aiguamolls de l'Empordà.

L'activitat s'emmarca dins del projecte BIOTEC, de les àrees de Biologia i Tecnologia.

[Àlbum de fotos]

 


Xarxes socials:


Intel·ligència Artificial (IA), com impacta en les nostres vides

14-12-2023

L'alumnat de Cultura Audiovisual de 1r de batxillerat ha gaudit d'una ponència sobre l'impacte de la IA per part de Cecilio Angulo, professor del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la UPC.

La intel·ligència artificial és una de les tecnologies que més disrupció està provocant en la nostra societat. Com tota nova eina, genera un munt d'expectació, però també neguits, amb o sense fonament científic i tècnic. Com sempre, la informació és el millor remei contra les inseguretats.

En aquesta xerrada es proposa un tast sobre què és la intel·ligència artificial, on i com s'aplica en l'actualitat, quins impactes significatius té en les nostres vides i què en podem esperar en un futur proper. 

El doctor Angulo ens ha facilitat la presentació de la seva ponència. Moltes gràcies!

 


Xarxes socials:


Arxius:

En memòria de Jordi Sistach

11-12-2023

Avui coneixem amb tristesa la mort de Jordi Sistach (1944-2023), que va ser professor i director de l'Institut de Palamós.

Catedràtic de llengua i literatura, en Jordi va deixar una empremta indeleble en la formació de generacions de joves. El seu compromís amb l'educació es va estendre més enllà dels murs de l'aula, abraçant una visió que promovia no només l'excel·lència acadèmica, sinó també el desenvolupament personal i social dels estudiants. Conegut per la seva tolerància i humanitat, va ser un exemple viu de mestre de mestres. Va fomentar un ambient d'aprenentatge respectuós i inclusiu, on cada veu tenia valor. La seva preocupació ètica i social va transcendir l'educació, mostrant-se en la seva lluita incansable per la igualtat i la dignitat. En Jordi va ser un defensor dels més vulnerables, sempre disposat a posar-se al costat dels que necessitaven suport. Com a ecologista convençut, la seva preocupació pel medi ambient va ser evident en cada projecte i iniciativa que va liderar. A través del seu treball, va encoratjar als joves a ser agents de canvi, a protegir i preservar el nostre món per a futures generacions. "En la mort d'un estimat, el món es torna més silenciós, més buit; però el seu llegat viu en els cors que va tocar."

Serveixin de comiat aquestes paraules seves:
Potser tot plegat és més senzill del que sembla, potser és veritat el què ens deien de petits a casa: "parleu, no crideu", "heu de compatir com a bons germans", "en una família s’ha de respectar els avis i els avis han de tenir paciència…", "cadascú té dret a ser com és…", "no te’n riguis de ningú, respecta’l". Potser hem de recordar quan a l’escola la mestra o el mestre, en veure una enrabiada de les grosses, agafa els dos protagonistes i els recomana sortir al pati perquè parlin i tornin a entrar a classe per dir: "ja ens hem entès". Potser que recordem la vergonya que tots hem sentit quan prenem consciència que hem perdut els nervis, la raó i possiblement alguna relació que fins aleshores era bona. Després ens hem fet grans, la vida ens ha embolicat en mil i una situacions de les quals hem de sortir-nos-en com podem i reconeixem i agraïm la sort d’haver crescut en un ambient on se’ns educava en la tolerància, el respecte, l’autocrítica i el reconeixement de l’autoritat del qui estava per sobre nostre. Els nostres pares tenien raó. Ja de grans, comprovem com aquells principis inculcats en l’ambient familiar i escolar eren els que a la llarga podien desencallar també situacions històriques enrocades en la incomprensió, la cridòria egoista, la desqualificació grollera, i generaven una nova etapa de convivència pacífica. La història n’està plena, i no cal anar gaire lluny per comprovar-ho.

Gràcies, i fins sempre, Jordi.

Miquel Navarro

* Des de la Fundació Vimar, ens han comunicat que la vetlla serà demà, dia 12 de desembre, al cementiri de Palamós, de 16:00 a 20:00. La cerimònia de comiat serà el dimecres, dia 13 de desembre, a la Capella de Santa Maria, a les 10:00 del matí.


Xarxes socials:


Sortida a Darnius - Boadella

24-11-2023

Dimarts 21 de novembre l'alumnat de 2n d'ESO ha visitat l'embassament de Darnius-Boadella.

Un cop allà, hem pogut comprovar com funciona una central hidroelèctrica, un dels diferents tipus de centrals generadores d'electricitat estudiades a l'assignatura de Tecnologia.

El baix nivell d'aigua de l'embassament ajuda a conscienciar-se de la situació d'emergència per sequera en què ens trobem actualment.

[Àlbum de fotos]


Xarxes socials:


Alumnat FP i professorat: tenim noves beques pel curs 2023-24!

20-11-2023

20/11/2023. Alumnat FP i professorat: tenim noves beques pel curs 2023-24!

Diuen que: "El millor camí per predir el teu futur és crear-te'l !!” 

Quin futur tries tú? vols obrir portes a un nou món? Potser l'aventura? Viatjar? Aprendre amb l'experiència? Les oportunitats s'han d'agafar….

ALUMNAT: Aquest curs l'alumnat de Cicles de Grau Mig podran optar a conèixer el món laboral des d'una perspectiva més àmplia amb empreses europees on hi podran fer una estada per completar les seves FCT: Formació en Centres de Treball de 1 mes a CFGM (aprox. 160 hores).

Convocatòria alumnes (conté el formulari d'inscripció)

PROFESSORAT: Vols anar a fer d'acompanyant o de job shadowing? APUNTA'T!!

Convocatòria professors (conté el formulari d'inscripció)

Voleu saber com funciona? No en deixeu escapar ni un detall!! Comencem l'aventura?

  • Com ho he de fer?  
  1. Llegeix el document sencer de la convocatòria la què et presentes
  2. Emplena el formulari: alumnat/ professorat. El trobaràs enllaçat al document de la convocatòria.
  •  Mira bé quin enllaç és el teu!
  • APUNTA'T!!! Ja estàs decidit/da? Si dubtes apunta't també, sempre estas a temps a renunciar.

*Recordeu que al web hi tenim un apartat específic per a poder seguir el procés i el contacte per poder resoldre dubtes i inquietuds que es despertin.

Data límit d'inscripció: 11/12/2023


Xarxes socials:


Primer d'APD a Tunstall Televida

17-11-2023

L'alumnat de primer d'APD visita el servei de Tunstall Televida de Girona, empresa líder en teleassistència per a la gent gran i dependent.

Aprenem la importància d'aportar valor posant la persona en el centre de cada intervenció.


Xarxes socials:


Visites al vaixell Open Arms

17-11-2023

Aquesta setmana l'alumnat del SIEI (dijous) i d'FP Bàsica (divendres) ha visitat el vaixell de l'ONG Open Arms al port de Palamós.

Open Arms és una organització humanitària, no governamental i sense ànim de lucre. La seva principal missió és protegir la vida dels més vulnerables en situacions d'emergència.

Gràcies per compartir la vostra experiència!

[Àlbum de fotos]


Xarxes socials:


Dia de la Ciència 2023

15-11-2023

Dimecres 15 de novembre hem celebrat el Dia Mundial de la Ciència.

La temàtica triada enguany ha estat l'aigua.

Durant la jornada, organitzada per franges horàries, l'alumnat d'ESO ha pogut gaudir d'una exposició temàtica al gimnàs i al pati de les palmeres (magníficament decorats), amb nombrosos treballs i experiments científics.

Així mateix, a les aules de cada grup s'han projectat documents audiovisuals sobre el cicle de l'aigua i la vital importància de la seva gestió i estalvi. I a l'aula tecnològica s'hi proposava una experiència immersiva amb Realitat Virtual.

Per complementar la proposta, en el Pla lector d'aquesta setmana recomanem diverses lectures científiques.

Moltíssimes gràcies a tot el professorat i alumnat que ha ajudat en l'organització de l'acte.

Una gran feina!

[Fotos Dia de la Ciència 2023]


Xarxes socials:


Procés de licitació del servei de neteja

03-11-2023

El 17 de novembre de 2023 finalitza el termini de presentació de proposicions per al contracte de neteja del nostre institut. Les empreses interessades teniu tota la informació al següent enllaç:

https://contractaciopublica.cat/ca/detall-publicacio/200167765


Xarxes socials:


Materials de cine a Cultura Audiovisual

02-11-2023

La Núria Salan, professora i investigadora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ens ha explicat com el món del cinema utilitza sovint recursos d'enginyeria, però de vegades ho fa mostrant irregularitats molt llunyanes de la realitat.

El gènere cinematogràfic de ciència-ficció utilitza recursos d'enginyeria de manera molt habitual, i dins d'aquests recursos, els metalls són protagonistes directes i indirectes de moltes escenes. Així, amb molt de respecte, amor i un punt d'humor, s'han fet unes seleccions de sèries i pel·lícules molt conegudes mostrant les "irrealitats" que ens han pogut fer pensar que algunes coses eren possibles, per destacar que no sempre la ficció pot ser una realitat científica.

Vegeu l'àlbum de fotos a ClickEdu


Xarxes socials:


Jornada de cohesió de l'alumnat de CAI i FIP1

31-10-2023

Divendres 27 d'octubre l'alumnat de CAI i FIP1 va gaudir d'una jornada de cohesió i treball en equip a l'Estany de Banyoles, on van poder fer piragüisme amb embarcacions tradicionals xineses i competir en diferents activitats esportives per equips.

S'ho van passar molt bé!

[Àlbum de fotos]


Xarxes socials:


Intercanvi d'esqueixos de plantes a l'Hort

30-10-2023

L'alumnat encarregat de l'hort ens proposa un intercanvi d'esqueixos.

Hi voleu col·laborar? És molt senzill.

  1. Si teniu esqueixos al vostre jardí o terrassa els podeu portar els dimarts, a l'hora del pati, a l'hort de l'institut.
  2. Llavors us apuntaran en una llista, tallaran els esqueixos a mida i els plantaran.
  3. Més endavant podreu triar-ne algun per vosaltres.

*Es pot començar, per exemple, per esqueixos de rosers, que es poden a l'hivern. 

Visca la biodiversitat!

Animeu-vos-hi!


Xarxes socials:


Les músiques de l'institut a Spotify

26-10-2023

Ja podeu consultar a Spotify la llista de músiques de les entrades i sortides al nostre institut.

https://open.spotify.com/playlist/3DycTHWv4v4mgQBxfix8Zz?si=227f4e4fd6ef4646

La idea és anar-les canviant i que reflecteixin diferents estils.

I si voleu suggerir temes nous serà molt benvingut!


Xarxes socials:


Visita a Cardona, batxillerat, 4t d'ESO

23-10-2023

El passat dimarts 17 d'octubre els alumnes que cursen geologia de 1er i 2n de Batxillerat i els que cursen biologia i geologia de 4t d'ESO van fer una visita a "La muntanya de sal de Cardona".

Xarxes socials:


1r concurs de mems en català a l'Institut de Palamós

10-10-2023

Podeu enviar el vostre #MEM a concurs@inspalamos.cat

Indiqueu el vostre nom, cognom i grup classe (utilitzeu el correu de l'institut).

Teniu temps fins al 30 de novembre!

 

Participar-hi és molt senzill:

1. El tema és "Situacions quotidianes del nostre institut".

2. El #MEM ha de ser d'un únic autor i s'ha d'haver creat exclusivament per a aquest concurs.

3. Cada participant pot presentar com a màxim dos treballs.

4. Cal tenir cura de l'ortografia. Recordeu que Softcatalà és una eina que us hi pot ajudar.

5. L'organització es reserva el dret d'excloure del concurs aquells #MEM que es puguin considerar ofensius.

* Hi ha aplicacions de creació de #MEMS, com ara "Meme Generator".

 

Els millors #MEMS s'aniran publicant a la revista de l'institut. Hi haurà un total de 7 premis (un per a cada curs d'ESO, un per a batxillerat, un per a cicles i un per a professorat i PAS).

Es podrà declarar deserta qualsevol categoria.

 

 


Xarxes socials:


Arxius:

Disseny i impressió 3D

05-10-2023

Els docents de l'institut també ens formem!

Aquest setmana ha començat al centre un taller sobre Disseny i impressió 3D per aprendre a dominar aquesta tecnologia i veure com es pot aprofitar per millorar les pràctiques educatives a cada matèria. A tal efecte podeu consultar els suggeriments del document adjunt.

Moltes gràcies, Valentí Carbonell, per conduir la formació.

 


Xarxes socials:


Arxius:

L'institut en forma a Strava

02-10-2023

Des de la matèria d'educació física volem promoure l'activitat física fora del context escolar i fomentar la vida activa, per aquest motiu a partir de l'octubre proposem uns reptes mensuals a l'alumnat a través de l'aplicació Strava. Aquests reptes són de voluntari compliment i de caràcter esportiu que es poden enregistrar amb el mòbil, amb un rellotge intel·ligent o fins i tot manualment des de la web d'strava. Es pot aprofitar l'activitat física extraescolar per assolir aquests reptes (en aquest cas es pot entrar l'activitat manualment, sense la necessitat de portar el dispositiu mòbil a sobre). Els reptes que es plantejaran són variats: caminar, córrer, bicicleta, reptes de moviment...
 
Aquests reptes van dirigits a tot l'alumnat i també al claustre! El professorat i l'alumnat que vulgui es pot afegir a la pàgina d'Strava de l'institut https://www.strava.com/clubs/1171252/members#_=_ , que serà on es publicaran els reptes.
 
Esperem que us hi animeu.
 
Maria i Pau
Professorat EF
 

Xarxes socials:


Erasmus+ a Leeuwarden (Països Baixos)

26-09-2023

"Discovering Independence, Peace, and Positivity: Our Erasmus Journey in
Leeuwarden"

Chapter 1: A Serendipitous Beginning

It was the end of May when we embarked on our Erasmus adventure to Leeuwarden, a picturesque city in the Netherlands. The journey began with a grand welcome aboard a boat, where delicious food and vibrant company awaited. Amidst the festivities, we couldn't help but notice the beauty of the city and the charming faces around us. Little did we know that this experience would lead to life-changing discoveries.

Chapter 2: The Pursuit of Independence

As our Erasmus program unfolded, we found ourselves embracing a newfound sense of independence. Each morning, we'd rise early, heading to our job alone at 8 AM. The daily routine of work until 2 PM, followed by grocery shopping and attending to household chores, allowed us to take charge of our lives like never before.

Living alone in a foreign country brought a unique sense of autonomy. We learned to navigate the city, manage our finances, and make important decisions independently. This newfound self-reliance was empowering and liberating.

Chapter 3: The Rhythm of Consistency

One of the most remarkable aspects of our Erasmus experience was the freedom to set our own pace. Unlike the hectic life back home, we felt no pressure to conform to someone else's timetable. This allowed us to work, study, and enjoy our free time at a rhythm that felt most natural to us.

Consistency became our ally. With the absence of external pressures, we could focus on our tasks and goals with unwavering dedication. We found ourselves achieving more, and with less stress, than ever before.

Chapter 4: Finding Peace Abroad

Living in a foreign land had an unexpected effect on our mental states – it brought an overwhelming sense of peace. Most of the problems and stressors that had weighed us down at home seemed to melt away in this new environment.

The serenity of Leeuwarden's landscapes, coupled with the support of the local community, created an atmosphere of tranquility. We could finally breathe and let go of the burdens that had held us back.

Chapter 5: A Positive Transformation

Perhaps the most profound change was the transformation in our attitudes. The Erasmus experience allowed us to step outside our comfort zones and become more aware of our surroundings. We met people from diverse backgrounds, each with their own stories to share. This exposure expanded our horizons and fostered a deep sense of empathy.

As we embraced positivity and open-mindedness, we discovered a whole new world of possibilities. We became more optimistic about our futures, both personally and professionally.

Conclusion: Erasmus – A Journey of Self-Discovery

Our Erasmus experience in Leeuwarden was not just a temporary adventure; it was a life-altering journey of self-discovery. It taught us the value of independence, the beauty of consistency, the serenity of peace, and the transformative power of positivity. Erasmus isn't just about studying abroad; it's about experiencing life in a way that enriches your souls and expands your horizons. It's an opportunity to discover your true selves, to grow, and to embrace the world with open arms.

To all those considering Erasmus, we say this: take the leap. Embrace the adventure, and you'll find a world of independence, peace, and positivity waiting to be explored. Your Erasmus journey is not just a chapter in your lives; it's a story of personal growth and transformation that will inspire others to follow in your footsteps.

Àlex Torra


Xarxes socials:


Diploma pel foment de la lectura

21-09-2023

Diploma atorgat a l'Institut de Palamós pel foment de la lectura i la creació, dins el programa Avancem, reconegut per la Unió Europea.


Xarxes socials:


Erasmus job shadowing (Coimbra, Portugal)

28-06-2023

Les professores de cicles formatius Sara Poch Nogué i Montse Delgado Ruiz han participat en el projecte Erasmus+ en la modalitat d'estada "Job Shadowing” del 19 al 23 de juny.

El projecte és una col·laboració entre el sistema educatiu i l'àmbit empresarial, en el qual han col·laborat 3 centres educatius dos de formació professional i un de formació universitària europeus (Espanya i Portugal) on l'Institut de Palamós és un dels centres participants. També hi ha hagut la col·laboració de tres empreses del territori.

L'objectiu del projecte ha estat la descoberta i presentació de les diferències i similituds entre els sistemes educatius dels diferents països, així mateix com la visita a diferents empreses que acullen alumnes de formació professional en pràctiques. 

Aquesta experiència ens ha permet conèixer de primera mà com és el sistema educatiu Portuguès i com aquest territori realitza la interacció entre empresa i alumnes de formació professional. 

Durant l'estada hem visitat el Centre d'educació secundària i de formació professional D.Duarte i la Universitat Politècnica ISEC, tots dos a la ciutat de Coimbra. Aquí ens va acollir el professorat i ens van explicar el seu sistema educatiu i vam poder visitar totes les instal·lacions d'ambdós centres.

També hem tingut l'oportunitat de visitar un petita empresa de reparació i venda d'equips d'informàtica, el centre de Caritas Coimbra (l'únic d'Europa en què fan rehabilitació i teràpies de recuperació) i el Centre d'Activitats Ocupacionals Sao Silvestre. Per acabar vam visitar una residència universitària on l'alumnat de fora de la ciutat viu durant la seva estada d'Erasmus o d'estudis universitaris/superiors.

En el temps lliure hem pogut visitar la Universitat de Coimbra reconeguda com a lloc de valor excepcional i patrimoni de la Humanitat per la Unesco en 2013 i el monestir de Santa Clara.


Xarxes socials:


Pràctiques en empreses als Països Baixos

01-06-2023

Finalment, el tercer grup ja ha arribat a Leeuwarden, Frísia per realitzar pràctiques en empreses per un període de 3 mesos. Aquest cop va un estudiant de CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes de Palamós, juntament amb dos estudiants més de Lloret i Banyoles dins del consorci Costa Brava del qual l'institut en forma part.
Esperem, com la resta de vegades, que gaudeixin d'aquesta experiència única!

Xarxes socials:


XIII Laboratori d'idees 2023

23-05-2023

Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Empordà impulsa la Tretzena edició del Laboratori d'Idees Empresarials, un concurs destinat a fomentar l'emprenedoria i l'esperit emprenedor entre els i les estudiants de la comarca.

A la pàgina https://www.baixemporda.cat/ca/arees/promocio-economica/empresa/xiii-laboratori-d-idees-2023/ podeu trobar els vídeos de tots els participants i votar pels que més us agradin.

Podeu trobar vídeos d'alumnes del centre com:

Aroa Ruiz, Carla Murray i Clàudia Blaya, 4t d'ESO: https://www.instagram.com/p/CsieLCxg3fm/

Bernat Bao, 4t d'ESO: https://www.instagram.com/p/CsieEOdAitN/

Yassin Haddouti, 4t d'ESO:

Farners Gelmà, 2n de farmàcia i parafarmàcia: https://www.instagram.com/p/CsYR1RbP8BA/  

Sergi Mallol, 2n de farmàcia i parafarmàcia: https://www.instagram.com/p/CsYSMtas_As/

 


Xarxes socials:


Xerrada Kenitra a càrrec de Maria Mercè Roca, 3r d'ESO

12-05-2023

Xerrada-col·loqui sobre la novel·la Kenitra a càrrec de l'autora, Maria Mercè Roca, amb els alumnes de 3r d'ESO.
Ens va explicar com va escriure l'obra i les vivències que hi ha darrere. Va ser una sort tenir-la entre nosaltres.


Xarxes socials:


Pràctiques a Grècia

18-04-2023

Un segon grup d'alumnes ja ha arribat a Gastouni, al Peloponès per realitzar tot un mes de pràctiques en diferents empreses. En aquest cas també són alumnes dels cicles d'atenció a la dependència i de sistemes microinformàtics i xarxes.

Els hi desitgem una magnífica experiència i que aprofitin el màxim aquesta oportunitat!

 Gastouni1  Gastouni2


Xarxes socials:


Taller literari batxillerat, Olga Merino

13-03-2023

El divendres 10 de març de 2023, en horari lectiu de 12.30 a 14.30, l'escriptora Olga Merino López va impartir un taller literari als alumnes de segon de batxillerat de l'Institut de Palamós. Un total de 49 alumnes dels batxillerats científic-tecnològic, social i humanístic van intervenir en el col·loqui. Al llarg de dues hores, els alumnes van poder escoltar les reflexions d'Olga Merino sobre el procés creatiu, la literatura actual, el llenguatge periodístic i el literari, i realitzar preguntes sobre aquelles qüestions que més els interessaven: funció de la literatura, la censura, la vivència personal en la creació artística, les influències, el futur de les Humanitats, el paper de la dona en el periodisme, la igualtat de gènere.

Biobibliografia Olga Merino

Aquest diumenge 12 de març, l’Olga, en el seu article diari a El Periódico de Catalunya, fa referencia a la seva estada al nostre centre.


Xarxes socials:


Primers alumnes Erasmus+ del curs 2022-23

08-03-2023

Els primers alumnes Erasmus+ del curs 22-23 ja han arribat a la capital del Piemont, Torí, per realitzar un mes de pràctiques en diferents empreses. Els alumnes són dels cicles d'atenció a la dependència i de sistemes microinformàtics i xarxes.
Esperem que gaudeixin d'una experiència molt profitosa!

 

 


Xarxes socials:


Entrevistes al rei Carnestoltes i a la reina del carnaval, 3r d'ESO

07-03-2023

Els alumnes de 3r d'ESO han fet entrevistes al rei Carnestoltes, en català, i a la reina del carnaval, en castellà:

Xarxes socials:


Articles de carnaval en anglès i francès, 3r d'ESO

23-02-2023

Aquí teniu els articles que han fet els alumnes de 3r dins el projecte interdepartamental sobre el Carnaval.

Articles en anglès:

Queralt Garcia and Noa Perea

Giselle Lima and Mari Fe Moya

Joan Almodovar

Ashley Prados

Articles en francès:

Noa Perea

 


Xarxes socials:


Caixes-niu, 1r d'ESO

23-02-2023

Aquesta setmana l'alumnat de 1er d'ESO ha penjat les caixes-niu construïdes durant el Projecte de Biotec. Ara esperem que s'ocupin per fer-ne el seguiment de ben a prop!
Enllaç a la càmera en directe de la caixa-niu de l'institut: https://www.youtube.com/watch?v=pRrjGHZlJG0

Xarxes socials:


Taller de fotografia, 1r de batxillerat

23-02-2023

Els alumnes de l'assignatura de Cultura Visual de 1r de Batxillerat realitzen un taller de fotografia durant tres dies (22, 23 i 24 febrer) impartit per l'Escola Universitària Eram-UdG .
Ara més que mai, vivim en l'era de Ia hipenvisualitat i la fotografia ofereix una eina de treball,a l'abast de tots i totes les joves, per fomentar la cultura visual,.la creativitat saludable, l'expressió artística i la técnica fotográfica.
Dia 1: Selfie Vs. Autoretrat
Dia 2: Fotoconfessió i Fotoclown
Dia 3: Fotografia reflectida i els super poders.

Xarxes socials:


Arxius:

Proves per obtenir el graduat en ESO

30-01-2023
Cada any es convoquen proves per a l'obtenció del títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria (GESO), per als alumnes que no l'hagin obtingut en finalitzar l'etapa

Centre de realització de les proves

El centre sempre ha de ser aquell on es troba l'expedient de l'alumne o alumna. 

Es recomana que, amb prou antelació, el centre es posi en contacte amb tots els alumnes que van finalitzar l'ESO l'any 2021o 2022 i no van obtenir el títol perquè tenien pendents de qualificació positiva un màxim de cinc matèries. Cal informar-los sobre la possibilitat de concórrer a la prova, així com sobre el calendari i la documentació que cal presentar:

Imprès de sol·licitud

Alumnes que poden presentar-s'hi

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l'any 2023 són: 

  • Haver finalitzat l'ESO l'any 2021 o 2022

  • Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l'any 2023. També hi pot concórrer l'alumne o alumna que faci els 17 anys l'any 2023 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

    - Tenir un contracte laboral que l'impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    - Trobar-se en procés d'obtenció d'un permís de treball (alumnat estranger).
    - Ser esportista d'alt rendiment.
     
  • Haver cursat l'ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

En aplicació d'aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d'ESO en el present curs 2022-2023. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d'adults o a l'Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.

Tasca

 Calendari 2023

Publicació al tauler d'anuncis del centre o al seu web dels continguts i els criteris d'avaluació mínims exigibles per a la superació de cadascuna de les matèries

Abans d'obrir-se el període d'inscripció

Termini de presentació de sol·licituds d'inscripció

Del 30 de gener al 13 de febrer 

Publicació al tauler d'anuncis del centre del calendari de les proves i de les llistes d'admesos i exclosos

Entre el 14 i el 20 de febrer

Termini de presentació de reclamacions a les llistes d'admesos i exclosos

Del 21 al 24 de febrer 

Entrada de sol·licituds d'admissió a GEDAC

Del 14  al 28 de febrer

Matrícula a Esfer@ i assignació al grup classe

Del 14 de febrer a l'1 de març

Realització de les proves

De l'1 al 14 de març

Obertura funcionalitats Avaluació final a Esfer@*

10 de març 

Entrada de qualificacions a Esfer@ i signatura de l'avaluació

Del 10  al 20 de març 

Tancament funcionalitats Avaluació final a Esfer@

21 de març 

Càrrega de dades al RALC i a la RTA (sense intervenció del centre)

11 d'abril 

Baixa de les matrícules a Esfer@

Del 17 al 21 d'abril 


Xarxes socials: